De VNG Utrecht is op zoek naar een nieuwe medewerker voor het secretariaat. Wil jij ervoor zorgen dat bij ons alles op rolletjes verloopt? In deze functie bied je ondersteuning bij vergaderingen en help je mee bij het organiseren van diverse bijeenkomsten. Daarnaast weet jij een goede financiële administratie te voeren. Wil je ook met ons meedenken over de doorontwikkeling van het secretariaat? Dan is deze functie misschien wel iets voor jou.

Wat ga je doen?
In de breedste zin van het woord ondersteun je het bestuur en de ambtelijk secretaris van de vereniging bij het uitvoeren van hun werk. Dit bekent dat je:

  • De stukkenstroom rondom vergaderingen verzorgt en de planning beheert;
  • De faciliteiten voor vergaderingen regelt en de agenda’s/actielijsten of notulen opstelt;
  • Ondersteuning biedt bij het organiseren van verschillende bijeenkomsten, zoals themabijeenkomsten en congressen, bijvoorbeeld uitnodigingen opstellen en versturen, inschrijving deelnemers;
  • De financiële administratie van de vereniging uitvoert.

In de ontwikkeling van het secretariaat vind je het leuk om mee te denken om zaken slimmer, makkelijker of effectiever te organiseren. Je ervaart het als jouw uitdaging om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt.

Wat neem je mee?
Om deze functie goed te kunnen vervullen heb je:

  • Een relevante opleiding op minimaal mbo-niveau;
  • Ervaring bij een (gemeentelijke) overheidsorganisatie. Je weet ‘’hoe het in een gemeente werkt’’;
  • Ervaring met diverse ICT-toepassingen zoals SharePoint en het gebruik en toepassen van social media;
  • Affiniteit met het werkterrein van VNG Utrecht.

We vinden het belangrijk dat je goed bent in het organiseren en faciliteren. Jij hebt overzicht, bent accuraat en werkt zelfstandig. Ook werk je hands-on en draag je proactief verbeteringen aan, zodat je jouw werk nog efficiënter en nauwkeuriger kunt doen. Hier krijg je binnen de VNG Utrecht de ruimte voor.

Je legt gemakkelijk contacten met diverse mensen en weet snel je weg te vinden binnen het netwerk van de vereniging. Als contactpunt van de vereniging communiceer je helder en ben je representatief. Je beschikt over relativeringsvermogen en gevoel voor humor.

Kun jij deze baan goed combineren met jouw privéleven? We vinden het belangrijk dat je flexibel bent. Je werkt regelmatig op afwijkende tijden. Het kan zijn dat je de ene week wat meer uren werkt dan de andere week.

VNG Utrecht
De Vereniging van Nederlandse Gemeenten afdeling Utrecht is een netwerkorganisatie van en voor de 26 gemeenten in de provincie Utrecht. De VNG Utrecht is een zelfstandige vereniging, maar tegelijkertijd ook verbonden met de landelijke VNG en kent een rijke historie. De vereniging heeft een breed samengesteld bestuur van 10 leden en wordt ondersteund door een secretariaat dat als basis het Stadshuis van Nieuwegein heeft. Het team bestaat uit de ambtelijk secretaris, de webredacteur en een medewerker secretariaat, totaal 1,5 fte.

Het bestuur is verantwoordelijk voor een goede uitvoering van de doelstellingen van de vereniging, met als speerpunten de behartiging van de belangen van haar leden, de platformfunctie en de faciliterende functie/communicatie. Het bestuur vertaalt dat graag naar de begrippen ‘inspiratie, informatie en interactie’. Deze i’s vormen het richtsnoer bij de activiteiten van de afdeling.
Het bestuur wil de Utrechtse gemeenten informeren over allerhande actuele en relevante onderwerpen. Daarvoor worden diverse congressen en bijeenkomsten georganiseerd waar kennisoverdracht en ontmoeting centraal staan. Voor de informatievoorziening heeft de VNG Utrecht deze website en worden regelmatig digitale nieuwsbrieven verzonden.

Wat krijg je van ons?
De functie is ingeschaald in salarisschaal 8 (min. € 2.484,- en max. € 3.591,- bij een fulltime aanstelling) op basis van de CAO gemeenten. De werkgeversfunctie wordt vervuld door de gemeente Nieuwegein, maar detachering naar de VNG is ook mogelijk.

Het betreft een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar. Omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd is daarna mogelijk na gebleken geschiktheid.
Gedurende de eerste vier weken word je door de ambtelijk secretaris en de huidige medewerker wegwijs gemaakt in wat je zoal kunt tegenkomen in deze functie.

In dienst treden per 15 november 2021 heeft de voorkeur.

Meer informatie?
Als je meer wilt weten over deze functie kun je contact opnemen met Pim Bannink, ambtelijk secretaris. Dit kan per mail: p.bannink@vngutrecht.nl of telefonisch: 06 44 32 19 11.

Je kunt tot en met donderdag 23 september 2021 solliciteren op deze vacature. We ontvangen graag jouw cv en motivatiebrief via deze link.

Het opvragen van referenties kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op vrijdag 1 oktober 2021 in het gemeentehuis van Woerden. Voor een eventueel vervolggesprek is 8 oktober 2021 gereserveerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Delen.

Reacties zijn uitgeschakeld.