Vaste formatie, schaal 8, 24 uur per week, startdatum zo spoedig mogelijk.

De VNG Utrecht is op zoek naar een nieuwe medewerker voor het secretariaat. Zorg jij ervoor dat alles binnen het secretariaat op rolletjes verloopt?  Bied je ondersteuning bij vergaderingen en help je mee bij het organiseren van diverse bijeenkomsten? Weet jij een goede (financiële) administratie te voeren? En denk jij ook met ons mee over de doorontwikkeling van het secretariaat? Lees dan vooral verder, dan vertellen we je meer.

Wat ga je doen?

In de breedste zin van het woord ondersteun je het bestuur en de ambtelijk secretaris (die de dagelijkse leiding van het secretariaat heeft) van de vereniging bij het uitvoeren van hun werk.

Dit betekent onder meer dat je:

  • De stukkenstroom rondom vergaderingen verzorgt en de planning beheert;
  • De faciliteiten voor vergaderingen regelt en de agenda’s, actielijsten of notulen opstelt;
  • Ondersteuning biedt bij het organiseren van verschillende bijeenkomsten, zoals themabijeenkomsten en congressen, bijvoorbeeld uitnodigingen opstellen en versturen, inschrijving deelnemers;
  • De (financiële) administratie van de vereniging uitvoert.

In de ontwikkeling van het secretariaat vind je het leuk om mee te denken om zaken slimmer, makkelijker of effectiever te organiseren. Je ervaart het als jouw uitdaging om ervoor te zorgen dat alles goed verloopt.

Wat neem je mee?

Om deze functie goed te kunnen vervullen heb je:

  • Een relevante opleiding op minimaal mbo-niveau;
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie, bij voorkeur een gemeente. Je weet ‘hoe het in een gemeente werkt’;
  • Ervaring met diverse ICT-toepassingen met name Microsoft Office en het gebruik en toepassen van social media;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Affiniteit met het werkterrein van de VNG Utrecht.

We vinden het belangrijk dat je goed bent in het organiseren en faciliteren, maar ook met administratieve processen. Jij hebt overzicht, bent zorgvuldig en kan ook zelfstandig werken. Je werkt hands-on en draagt proactief verbeteringen aan, zodat je jouw werk nog efficiënter en nauwkeuriger kunt doen. Hiervoor krijg je binnen de VNG Utrecht de ruimte.

Je legt gemakkelijk contacten met diverse mensen en weet snel je weg te vinden binnen het netwerk van de vereniging. Als contactpunt van de vereniging communiceer je helder en ben je representatief. Je beschikt over relativeringsvermogen en gevoel voor humor.

Kun jij deze baan goed combineren met jouw privéleven? We vinden het wel belangrijk dat je flexibel bent. Je werkt regelmatig op afwijkende tijden. Het kan zijn dat je de ene week wat meer uren werkt dan de andere week.

 VNG Utrecht

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten afdeling Utrecht is een netwerkorganisatie van en voor de 26 gemeenten in de provincie Utrecht. De VNG Utrecht is een zelfstandige vereniging, maar tegelijkertijd ook verbonden met de landelijke VNG en kent een rijke historie. De vereniging heeft een breed samengesteld bestuur van 10 leden en wordt ondersteund door een secretariaat dat momenteel als basis het Stadshuis van Nieuwegein heeft. Het team bestaat uit de ambtelijk secretaris, de webredacteur en de medewerker secretariaat, totaal 1,5 fte.

Het bestuur is verantwoordelijk voor een goede uitvoering van de doelstellingen van de vereniging, met als speerpunten de behartiging van de belangen van haar leden, de platformfunctie en de faciliterende functie/communicatie. Het bestuur vertaalt dat graag naar de begrippen ‘inspiratie, informatie en interactie’. Deze i’s vormen het richtsnoer bij de activiteiten van de afdeling.

Het bestuur wil de Utrechtse gemeenten informeren over allerhande actuele en relevante onderwerpen. Daarvoor worden diverse congressen en bijeenkomsten georganiseerd waar ontmoeting en kennisoverdracht centraal staan. Voor de informatievoorziening heeft de VNG Utrecht een website en worden regelmatig digitale nieuwsbrieven verzonden.

 Wat krijg je van ons?

De functie is ingeschaald in salarisschaal 8 (min. € 2.581,- en max. € 3.732,- bij een fulltime aanstelling) op basis van de CAO gemeenten. De werkgeversfunctie wordt momenteel vervuld door de gemeente Nieuwegein, maar als je al bij een gemeente werkt is detachering naar de VNG ook mogelijk.

Het betreft een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar. Omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd is daarna mogelijk na gebleken geschiktheid.

Als je op korte termijn kunt beginnen heeft dat de voorkeur.

 Meer informatie?

Meer informatie over de VNG Utrecht kan je vinden op vngutrecht.nl. Als je meer wilt weten over deze functie kun je contact opnemen met Pim Bannink, ambtelijk secretaris. Dit kan per mail: p.bannink@vngutrecht.nl of telefonisch: 06 44 32 19 11.

Interesse?

Tot uiterlijk donderdag 15 december 2022 kun je solliciteren op deze vacature via de website van de gemeente Nieuwegein: https://www.nieuwegein.nl/gemeente-bestuur-en-organisatie/organisatie/werken-bij-de-gemeente/medewerker-secretariaat-vng-utrecht.

We ontvangen graag jouw cv en motivatiebrief.

Het opvragen van referenties kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op vrijdagmiddag 23 december 2022 in het Stadshuis van Nieuwegein. Er kan nog een vervolggesprek volgen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Delen.

Reacties zijn uitgeschakeld.