Een nieuw logo, een nieuwe website en meer inzet van social media om de leden te bereiken. Gewapend met dat instrumentarium verschijnt de VNG Utrecht opgefrist aan de start van de tweede eeuw van haar bestaan.
Het nieuwe logo is gebaseerd op de kleuren van de VNG Utrecht zelf, de landelijke VNG en de provincie Utrecht. Aan een element van het provinciale logo is ook de blok- en kruisvorm ontleend. Het onderstreept de positie van de VNG Utrecht als verbinder van alle 26 gemeenten in de provincie.
De nieuwe website is dynamisch van opzet, gelinkt aan de voornaamste social media kanalen en gebouwd rond de drie kerndoelen van de VNG Utrecht: interactie, inspiratie en informatie. Voor iedere rol is een eigen portal ingericht, waar relevante berichten zijn te vinden. Meer beeld, minder tekst, en frequente updates, ook via kanalen van de VNG Utrecht op Twitter, Facebook en LinkedIn, maken een bezoek dan ook meer dan waard.
De website, het logo en bijpassende communicatiestrategie zijn in de periode van oktober tot en met december 2018 in opdracht van de VNG Utrecht ontwikkeld door Harms Communicatie, in samenwerking met Créapolis Media en De Hollandsche Meesters.
- Met deze animatie is op 9 januari 2019 het nieuwe logo op 9 januari 2019 onthuld.